Apr 6, 2011

ringkas tapi penuh makna (Jujur aku mahu menangis)

Aku mempunyai pasangan hidup...

Saat senang aku cari pasanganku

Saat sedih aku cari ibu

Saat success aku ceritakan pada pasanganku

Saat gagal aku ceritakan pada ibu

Saat bahagia aku peluk erat pasanganku

Saat sedih aku peluk erat ibuku

Saat berhibur aku bawa pasanganku

Saat aku sibuk anak dihantar ke rumah ibu

Saat sambut valentine aku slalu beri hadiah pada pasanganku.

Saat sambut hari ibu aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"

kebiasaan nya aku selalu ingat pasanganku

kebiasaan nya ibu yg selalu ingat aku

Setiap saat aku akan CALL pasanganku

Kalau ingat baru aku akan CALL ibu

Selalu aku belikan hadiah untuk pasanganku

Entah bila last aku belikan hadiah untuk ibuku

Renungkan:

"Kalau korang sudah habis belajar dan berkerja...

bolehkah korang kirimkan duit untuk ibu?

Ibu tak minta banyak... lima puluh sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya........

Tapi kalau ibu sudah tiada..........

Ibu aku RINDU.......AKU RIIINDDUU... SANGAT RINDU....

Berapa bnyk yang sanggup menyuapkan ibunya....

berapa bnyk yang sanggup mengelap muntah ibunya.....

berapa bnyk yang sanggup mengganti lampin ibunya.....

berapa bnyk yang sanggup..... membersihkan najis ibunya.......

berapa bnyk yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....

berapa bnyk yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya....

Dan akhir sekali berapa bnyk yang sembahyang JENAZAH ibunya......

kata2 dari tuan punya blog : kalau korang yang tinggal sebumbung dengan ibu kamu pergilah dakap ibu kamu dgn pelukan mesra :) jika kamu tinggal berjauhan dari ibu kamu pergilah call dan tanya khabar tentang ibu kamu...dan last sekali bagi sesiapa ibu mereka yang telah lama pergi tiada yang lebih penting selain dari kita bersama2 menyedekahkan Al-Fatihah~

5 comments :

chenta hatie said...

nok , sedey ak bace . sob sob sob .maceh kerana mngigat kn ak .

Azlan Strider said...

nice entry..ni yang nak buat aku tutup PC n cari mak aku..opsss..lupa plak..dia kat luar blik ngah tgk Tv..

Regards,
-Strider-

KiFli MaLLy said...

@chenta hatie > sentiasa lah kita beringt sesama sendiri :)

@Mr Strider > hehe...

Anonymous said...

huhukkkk....

*2bln skali bru balik.
*jrg kol
*td mak yg kol

mak, ampon.

KiFli MaLLy said...

cantekk > takpe2 at least kamu tunjukkan kasih sayang kamu kat mama kamu :)